Finansieringskälla

Vad är en kontroll av finansieringskälla?

Som en ansvarsfull operatör gör InterCasino, som en del av sin process att verifiera konton, bakgrundskontroller på alla sina spelare. Vi gör detta för att skydda dig från ID-stöld, och för att göra vår sida till en trygg och säker plats för dig att spela på. Du kan också bli tillfrågad om ytterligare information för att bekräfta den finansieringskälla du använder för att spela. Huvudorsaken till detta är att säkerställa att du har råd med spelandet – vi vill inte att du ska satsa mer än dina medel tillåter, och det är heller inget vi tror att du gör! Kontroller av finansieringskällan hjälper oss även att granska konton för eventuell bedräglig eller kriminell aktivitet så som pengatvätt, vilket är ett krav enligt vår SGA-licens. Vi vill försäkra dig om att en förfrågan om kontroll av finansieringskälla absolut inte betyder att du har gjort något fel. Det betyder helt enkelt att aktiviteten på ditt konto har nått en viss brytpunkt som har triggat en automatisk process.

Hur utför ni kontroller av finansieringskälla?

Vi samlar bakgrundsinformation med hjälp av en så kallad Open-source intelligence-teknik, vilket är ett annat sätt att säga att vi samlar data från allmänt tillgängliga källor så som Google-sökningar och sociala medier. Vi använder även leverantörer så som Bisnode AB för att samla in information om våra spelare. I tillägg ber vi spelare som dig att hjälpa oss genom att tillhandahålla oss dokumentbevis för att bekräfta den finansieringskälla du använder för att spela hos oss.

Vilka dokument ska jag skicka in?

Vad som helst som hjälper oss att förstå varifrån dina pengar kommer. Varje fall är det andra olikt, men vanliga förfrågningar är: Kontoutdrag: dessa ska vara utfärdade inom 3 månader och behöver visa ditt nuvarande saldo på ditt sparkonto, och/eller en regelbunden inkomst från en igenkännbar källa. Om dina medel kommer från vinster eller ett pris (grattis!) skulle vi behöva se ett utlåtande som visar att vinsterna har betalats till ditt konto. Andra källor: dessa kan inkludera dokument som visar att du har fått medel på andra lagliga sätt, t.ex. genom investeringar, ett arv etc. Om dina medel härstammar från försäljning av egendom så som fastigheter, företag, arvegods eller dylikt vill vi be dig om en kopia på köpebrevet tillsammans med ett giltigt kontoutdrag som visar att pengarna betalades in på ditt bankkonto.

Behandlas min information konfidentiellt?

Vi värdesätter din integritet! All information du ger oss kommer att behandlas med högsta möjliga säkerhet i enlighet med den allmänna dataskyddsförordningen och vår egen integritetspolicy, och kommer endast att användas för att säkerställa att pengarna du använder på vår webbsida kommer från legitima källor.

Hur skickar jag mina dokument till er?

Det snabbaste och tryggaste sättet att skicka oss dokument är att bifoga dem i ett mejl och skicka dem till [email protected] Om du har några problem, eller om du har andra frågor som vi inte har besvarat här, är du välkommen att kontakta vår kundsupport på samma adress, [email protected], eller via live-chatt, så guidar de dig genom processen.

Vad händer om jag inte skickar in mina dokument som bevisar finansieringskällan?

Det hoppas vi att du vill! Men om du bestämmer dig för att inte hjälpa oss, är det möjligt att vi som en försiktighetsåtgärd blir tvungna att frysa eller begränsa ditt konto till en rimlig nivå. Om detta händer är det möjligt att du inte kan göra insättningar eller spela, men vi kommer att omvärdera begränsningarna så fort vi får den nödvändiga informationen från dig. Vårt mål är att göra en eventuell kontroll av finansieringskälla så enkel som möjligt för dig, och med lite hjälp från din sida kommer du att kunna spela precis som vanligt under hela processens gång.
Hjälp

Kontakta oss

00:00
Hjälp